‘Gezonde’ baby muffins

gezonde baby muffins

Geen inspiratie voor baby recepten? Hieronder een heel gemakkelijk én gezond babyrecept voor kindjes vanaf de leeftijd dat zij brood kunnen eten. De gezonde baby muffins!

Iedere middag krijgt Evy een plak bananenbrood of een boterham. Zoals we weten wordt er vaak suiker en zout toegevoegd aan normaal brood. Dingen die ik niet te veel aan mijn kindje wil geven. Daarom was ik op zoek naar een alternatief recept. Zelf bak ik altijd suikervrij voor mezelf, dus waarom niet ook voor Evy?! Zo is dit leuke receptje ontstaan die je eventueel kunt afwisselen met het boterhammetje of het tussendoortje. Ook heel makkelijk voor onderweg.

Er zit lekker veel fruit én een vullertje in verwerkt. Namelijk banaan, rood fruit en havermout. De banaan zorgt ervoor dat dit hapje net zoet genoeg, maar ook niet te zoet, is en daarom zullen de meeste kindjes deze baby muffins heerlijk vinden.

gezonde baby muffins

Wat heb je nodig (voor 12 baby muffins)?

  • 2 bananen
  • 3 eieren
  • 150 ml melk naar keuze (plantaardige melk kan ook)
  • 150 gr havermeel
  • 1 el bakpoeder
  • Handje rood fruit
  • Muffin bakvorm

Hoe maak je de muffins?

Verwarm de oven voor op 170 graden. Doe alle ingrediënten, behalve het rood fruit, in een blender of keukenmachine en meng tot een glad beslag. Roer het fruit hier daarna voorzichtig doorheen en vul de muffin holtes voor 3/4 met het beslag. Bak de muffins 30 minuten in de oven. Controleer met een satéprikker of de muffins gaar zijn. Prik middenin de muffin en haal de satéprikker er weer uit, blijft er geen beslag aan de prikker kleven? Dan zijn de muffins goed. Zo niet? Doe ze nog wat langer in de oven. Je kunt de muffins het beste invriezen als ze helemaal zijn afgekoeld. Dan heb je altijd een gezonde snack klaar liggen voor je kindje (of voor jezelf natuurlijk). Smullen maar!

Op zoek naar nog meer gezonde baby -en kinder receptjes? Klik dan hier.




Geef een reactie

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked

Close