Eiwitrijke kokosmakronen

Eiwitrijke kokosmakronen

Zelf maken van eiwitrijke kokosmakronen is super makkelijk. In ‘normale’ kokosmakronen zit onwijs veel suiker, maar wist je dat dat helemaal niet nodig is? Aan deze eiwitrijke kokosmakronen heb ik zoetstof en eiwitpoeder/whey toegevoegd. Eiwitpoeder zorgt voor extra eiwitten en voor een nog zoetere smaak. Heerlijk! De perfecte nack als je het mij vraagt.

Eiwitrijke kokosmakronen

Wat heb je nodig (voor ongeveer 10 kokosmakronen)?

  • 100 gr kokosrasp
  • 30 gr eiwitpoeder/whey (kokos smaak)
  • 4 eiwitten
  • 5 gr zoetstof (poedervorm)
  • Optioneel: pure chocolade

Hoe maak je deze eiwitrijke kokosmakronen?

Verwarm de oven voor op 170 graden. Splits de eieren en doe de eiwitten in een kom. Het eigeel gebruik je niet. Klop de eiwitten goed stijf (zodat het eiwit niet uit de kom valt als je deze ondersteboven houdt). Meng de kokosrasp met de whey en de zoetstof. Schep het eiwit voorzichtig door het kokosmengsel en maak ongeveer 10 bolletjes op een bakplaat met bakpapier. Bak de kokosmakronen ongeveer 10 minuten totdat deze goud-bruin zijn. Laat ze helemaal afkoelen en maak ze eventueel af met gesmolten chocolade.




Geef een reactie

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked

Close