SUIKERVRIJE en EIWITRIJKE kokosmakronen!

kokosmakronen suikervrij en eiwitrijk

Suikervrije en eiwitrijke kokosmakronen!

Zelf maken van kokosmakronen is super makkelijk. In ‘normale’ kokosmakronen zit onwijs veel suiker, maar wist je dat dat helemaal niet nodig is? Aan deze kokosmakronen heb ik zoetstof en eiwitpoeder/whey toegevoegd. Eiwitpoeder zorgt voor extra proteine en voor een nog zoetere smaak. Heerlijk! De perfecte gezonde snack als je het mij vraagt.

Suikervrije en eiwitrijke kokosmakronen

Wat heb je nodig (voor ongeveer 10 kokosmakronen)?

  • 100 gr kokosrasp
  • 30 gr eiwitpoeder/whey (kokos smaak)
  • 4 eiwitten
  • 5 gr zoetstof (poedervorm)
  • Diepvries fruit naar keuze

Hoe maak je deze suikervrije en eiwitrijke kokosmakronen?

Verwarm de oven voor op 170 graden en laat het fruit ontdooien. Splits de eieren en doe de eiwitten in een kom. Het eigeel gebruik je niet. Klop de eiwitten goed stijf (zodat het eiwit niet uit de kom valt als je deze ondersteboven houdt). Meng de kokosrasp met de whey en de zoetstof, meng hier een handje fruit door. Schep het eiwit voorzichtig door het kokosmengsel en maak ongeveer 10 bolletjes op een bakplaat met bakpapier. Bak de kokosmakronen ongeveer 10 minuten totdat deze goud-bruin zijn.

Per kokosmakroon:
Calorieën: 85
Vet: 6,7 gram
Koolhydraten: 1 gram
Eiwitten: 4,7 gram
Vezels: 1,6 gram




4 Comments

Marijke januari 18, 2019 at 3:28 pm

Wat kan k als best bij de kokosmakroon als vervanger doen voor de whey eiwit poeder?

Reply
Jacky januari 18, 2019 at 3:29 pm

Dat kan je gewoon weglaten. Dan lukt het ook 👍🏻

Reply
Joyce januari 22, 2019 at 8:32 pm

Wat een leuke recepten heb je allemaal op je site👍

Reply
Jacky januari 22, 2019 at 8:39 pm

Dankjewel! Lief van je

Reply
Geef een reactie

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked

Close